مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 دی 1398 ساعت 20:552019-12-22بين الملل

2 دی به روایت تاریخ| از سقوط آنتونوف 140 تا انتشار روزنامه طلوع


دوم دی ماه روزی است که در تاریخ آبستن وقایع و اتفاقات زیادی در ایران و جهان بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج؛ دوم دی ماه روزی است که در تاریخ آبستن وقایع و اتفاقات زیادی در ایران و جهان بوده است به مرور برخی از این وقایع می پردازیم.

2 دی 1382 یک فروند بالگرد آنتونوف 140 متعلق به اوکراین در 70 کیلومتری شمال اصفهان، سقوط کرد، در این حادثه 45 سرنشین آن که از کارشناسان و متخصصان صنایع هوایی روسیه و اوکراین بودند، جان باختند.

این گروه برای گشایش کارخانه هواپیماسازی در اصفهان راهی این شهر بودند.

2 دی 1370 دولت ایران در بیانیه ای اعلام کرد: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، لطمه ای به قراردادهای میان ایران و شوروی سابق نخواهد زد و دولت روسیه را وارث این معاهده ها می دانیم.

2 دی 1359 بالگردهای رژیم بعث عراق چندماه پس از آغاز جنگ، منطقه های مسکونی شهر آبادان و جزیره مینو را بمباران کردند، در جریان این حمله ها خانه های مسکونی بسیاری ویران شد و گروهی از مردم غیر نظامی شهید و مجروح شدند.

2 دی 1357 امام خمینی در آستانه سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) پیامی را برای مسیحیان جهان منتشر کردند، در بخشی از این پیام آمده است: من از روحانیت مسیح می خواهم که سران کشورهای قدرتمند را نصیحت کنند و حمایت آنان را از کسی که پشت به تعالیم آسمانی می کند تقبیح کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 دی به روایت تاریخ| از سقوط آنتونوف 140 تا انتشار روزنامه طلوع

2 دی به روایت تاریخ| از سقوط آنتونوف 140 تا انتشار روزنامه طلوع